tiistai 4. kesäkuuta 2013

Nyt niitä uusia blogeja, kiitos!

Parissa muussakin blogissa on kaipailtu uusia "kontakteja", siis uusia kivoja seurattavia blogeja. Keskustelun herättäminenhän on tässä mielessä riskaabelia, joskus olen yrittänyt ja saanut vissiin nolla kommenttia, mutta mun listoilta on jokunen vakkariblogi lopettanut ja olo on ontto. Samalla se on kuitenkin vahvistanut ainakin toistaiseksi tunnetta, että omalla kohdalla blogin pitäminen on mielekästä.

Voisinko siis, jos oikein kauniisti sadepäivän kunniaksi pyydän, saada suosituksia blogeista, joista tykkäät? Voi olla jokin jo valmiiksi suosittukin blogi, koska ei minulla kaikki hyvät listoilla ole, ja lisäksi onhan tässä muitakin lukijoita, jotka varmaan mielellään kahlaavat listaa läpi.

Mulla on myös paljon lukijoita, joiden lukija en itse vielä ole. Arpajaisten yhteydessä jää helposti oudommaksi varsinkin, kun mukana on aina jokunen, joka ei sitten pysyvämmin viihdykään. Mutta minä tykkään arpajaisista. On hauska osallistua niihin itsekin, ja arpajaisia järjestäessä kuulee usein jonkinlaisen huikkauksen lukijoilta, jotka tykkäävät yleensä lueskella omassa rauhassaan.

Eli mitä kivoja blogeja tykkäät seurata ja miksi?

Tasapuolisuuden vuoksi jaan itsekin muutaman vakkarin, joita tulee seurattua. Toisella kertaa voin sitten jakaa lisää suosikkeja. Tällä kertaa en listaa ompelublogeja, mutta niitä mulla vilisee sivupalkissa muutenkin. Sieltä voi siis katsella -- ja yritänpä muistaa myös lisäillä blogeja sivupalkkiin. Muiden sivupalkeista teen toisinaan kivoja löytöjä.

Nämä suositukset eivät ole sellaisia, joiden kanssa olisi välttämättä itsellä vakkariturinoita tai muuten jonkunlainen suhde, nämä nyt vaan ovat sellaisia, joita tykkään kyttäillä.

Kummitustalon kuvakirja -- kuvapainotteinen, kauniita kuvia, riittävästi rosoa
Kupla -- samoin visuaalinen, kivan maanläheinen
Harmaata arkea -- sievä blogi ja kivoja käsitöitä
Arjen takaa -- akateemisen kolmen lapsen äidin arjen havaintoja, hauskaa
Ihminen välissä -- kirjoista, elokuvista, mutta etupäässä jostain muusta
Vihreä talo -- jaan samankaltaisen esteettisen maun, eli taas kuvat edellä mennään
Nova Melina -- on ainakin käsitöitä tekevien listoilla jo ihan varmasti, tosi kivoja inspiroivia ideoita

No tässä tuli jokunen, ja lisää kivoja löytyy mun lukulistasta. Olisi tosiaan tarve uusille vakkareille. Etenkin tekstipainotteiset hauskat, mutta pohtimaan laittavat blogit ovat multa hukassa. Mutta kyllä mää kuvablogeistakin tykkään, jos eivät ällökaupallisiksi mene. Ei sillä, etteikö olisi inhimillistä haluta hieman saada jotain takaisinkin bloggaamisestaan. Mutta kun ärsyttää lukea koko ajan mainoksia.


14 kommenttia:

  1. Hiukan erilainen muotiblogi. Ainakin mua ilahduttaa nähdä, että >70v voi vielä nauttia elämästä ja turhamaisuudesta.
    http://advancedstyle.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Kiitos blogivinkeistäsi! Nova Melina oli ainoa ennestään tuttu minulle, joten löysin sinun vinkkiesi ansiosta monta uutta kivaa blogia listalleni. Näistä vinkeistä on kyllä tosi paljon iloa, sillä itse olen aika laiska muuten vaan etsimään uusia, vinkkejä hyödynnän aina, kun niitä näen. Kivoja blogeja on niin paljon, mutta niihin ei aina osu itse paikalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ja monesti pitäisi lukea useampi juttu, että pääsisi "kiinni" blogiin ja sen takana olevaan tyyppiin, mutta usein, jos siis vierailee sivustolla vain kerran, ei sitten vielä jää vakikävijäksi.

      Poista
  3. http://pupuleipomo.blogspot.fi/
    Tämä on yksi minun suosikki blogeistani. Hillittömän hauskoja kuvia ja juttuja, joista saa tietoa mitä ihmeellisimmistä asioista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haa, kyseisen blogin pitäjä onkin tainnut terapoida minua ponimenetyksessäni. Liityinpäs lukijaksi saman tien.

      Poista
  4. Kiitos näistä vinkeistä!

    Itse seuraan enimmäkseen visuaalisia blogeja, joissa hyvä teksti tukee kokonaisuutta, joten en tekstipainotteisia osaa vinkata. Mutta oletko tutustunut esim. Saaripalstaan? Se on mielestäni tosi kiva ja tunnelmallinen blogi.

    http://saaripalsta.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No laitoin kokeiluun, katotaas, miten alan lämmetä! Pitää varmaan käydä kurkkimassa vanhempia kirjoituksia ajan kanssa.

      Poista
  5. Just niin hyvä postaus--Oon kaivannut uusia blogeja luettavaksi--Kiva,kiva...
    Mikäköhän ois mun suositus,toiset lopettaa,toiset muuttuu...Mun tekemä!!-siinäpä yksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun tekemä! onkin mun listoilla jo, mutta siinäpäs vinkkiä muille.

      Poista
  6. Kupla blogista tykkäsin kovasti !

    VastaaPoista
  7. Täällä Pelle Pelottoman ideat jäävät toiseksi
    http://omakoppa.blogspot.fi/

    Kauniit applikoinnit
    http://ruttu-nuttu.blogspot.fi/

    http://piipadoo.blogspot.fi/

    http://ehtoisa.blogspot.fi/

    Joskus etsin netistä merihevosen kuvaa, niin kävin nopeasti blogissasi, mutten silloin vielä jäänyt lukijaksi.

    VastaaPoista
  8. http://thebloggess.com/

    VastaaPoista

Tosi kiva, kun jaat aatoksesi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...