maanantai 17. joulukuuta 2012

Joulutunnelman ainekset

On tullut jo tännekin naristua, etten ole jouluihmisiä. Nyt on kuitenkin ekaa kertaa elämässäni sellainen tilanne, että vietän jouluaaton kotona. On ollut "pakko" pohdiskella, millainen olisi itsestä mukava aatto.

Inhoan viime metrien stressailua, joten olen aika hyvin hoitanut lahja-asiat. Jotain on sentään vielä tekemättä.

Eilen sain lapset pois jaloista, harvinaista luksusta sikäli, että saatettiin siivota kunnolla. Siis sellaista rytöläjien järkkäämistä. Ikävästi siinä konkretisoituu tavaran määrä.

Mun jouluun kuuluu sitten kukat.


Ja aattelin, että tehdään piparkakkutalokin, uraäitityyliin valmiista paketista.Naapurin tyttö ja oma tyttö koristelivat. Oli aika kikatusta ja tahmaa.


Tuijotin kaupassa vartin jouluruusua ja tokalla kauppareissulla ostin sellaisen. Tämä jouluruusu nyt on mun jouluturhake.

Olen aika tyytyväinen jouluvalmisteluista, kun ylilyönteihin en ole sortunut, ainakaan vielä. Noin muuten on olo edelleen aika labiili. kyllä mulla vähän herätti ajatuksia nämä sanat, kun mut pakotettiin kuuntelemaan repeatina Olavi Uusivirtaa. Vähän kyllä tykkäilinkin levystä, vaikken yleensä halua avautua mun musiikkimausta. Laitanpa nämä hieman haikeat sanat tänne, kun ne kertovat mun mietteistä, ja kun ei mua oikein runouskaan ole vuosiin puhutellut.

Louna ja Inna
Sydäntalvella
Vuonna kivi
Katottiin Myrskylintuja ja
Syötiin paperia
Jossain Rööperissä
Muistatteko
Louna ja Inna
Kun mentiin
Kolmistaan naimisiin?
Katosta lohkeili laasti

Eikä pitänyt tietää
Mitä huomenna
Mitä ylihuomenna

Kun kadut oli meidän
Minä olin pennitön rahamies
Ja ne mustat lasit silmillä
Sateessa
Oli nuoruus

Aina kun kutsuttiin
Minä tulin
Kun pallo heitettiin
Minä menin hakemaan
Ja jos joku rotukatti
Tuli siihen naukumaan
Halusin aina tietää
Mitähän se piilottelee
Kellarissaan

Halusin olla vapaa
Mutta en halunnut yksin olla

Ilta oli viiniä
Ja aamuyöllä apeena
Ja se kusentuoksu
Porttikäytävissä
Oli nuoruus

Ei se ole se huimaus
Jota tunsit leijaillessasi
Kaupungin halki
Vappuaattona huusit:
Uusi sukupolvi tulee!
Eikä ne sanat jotka
Takertuivat kurkkuun
Kun roikuit ihmisissä ja
Haaveissa niin kuin
Juoppo pullossa

Sillä ihmisillä on tapana kadota ilmaan
Sillä ihmisillä on tapana kadota ilmaan

Eilen vielä villi lapsi
Tänään oot jo aikuinen
Ja se sumuinen yö siinä välissä
Oli nuoruus

Eilen vielä villi lapsi
Tänään oot jo aikuinen
Ja se sumuinen yö siinä välissä
Oli nuoruus
Oli nuoruus
Oli nuoruus
Oli nuoruus

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tosi kiva, kun jaat aatoksesi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...