keskiviikko 1. helmikuuta 2012

Kangaslakko

Ompeluelämää-naamaryhmässä ryhdyttiin helmikuun kestoiseen kangaslakkoon, joten lähdin mukaan. Olen ollut klassinen esimerkki mammashoppailijalle: surffaan netissä, kun on tylsää. Tulee mieliteko. Saan mielihyvää, kun klikkaan tuotetta, hivelen sen pintaa kursorin nuolenkärjellä.

En osta siksi, että mulla ei olisi muuta elämää. Ostan siksi, kun mun elämä on niin täynnä elämää, etenkin muiden elämää.

Kaikkihan lähti ideologisista syistä: hellu sanoi, ettei halua ostaa riistotuotettuja vaatteita. No okei, opettelen ompelemaan vähän. Sitten siirryin tekemään lapsille tulevia kokoja. Nyt olen (pian) siinä pisteessä, että ostelen vain mielihalusta. Ei mitään järkeä. (Etenkään, kun katsoo, mitä mulla on tilillä, ja kun säästääkin pitäisi.) Ja joo, voisihan sitä löytää jostain kierrätyslakanan ja ommella siitä ihanuuksia, mutta ei ole käytännössä vielä tapahtunut. Huokaus.

Helmikuu on jo hankittujen kankaiden tuhoamiskuukausi. Maaliskuu onkin hyvä aika aloittaa kasvukauden pohdinnat!

2 kommenttia:

  1. Kivaa, kun siekin osallistut :)
    Kasvukauden pohdintoihin; mulla oottaa postissa pussillinen jos toinenkin siemeniä, Korpikankaalta. KOhta on niitä multapurkkeja ympäri kämppää.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun pitää vielä malttaa...näin pohjoisessa tulee vaan anorektisia kuikeloita, jos liian aikaisin innostuu :) Tai no taisin kylvää viime vuonna kristuksenkärsimyskukkaa helmi-maaliskuun vaihteessa ja sitä tuli ihan hyvä. Elelee edelleen. Mutta se onkin oikeestaan huonekasvi...

      Poista

Tosi kiva, kun jaat aatoksesi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...