keskiviikko 24. lokakuuta 2012

Toinen UFO-viikko

UFO-viikkoa eli keskeneräisten ompelusten keskitettyä loppuunsaattamisrutistusta päätettiin jatkaa toiselle viikolle.

Tässä mun hyvin perusvaatteiden satoa:

Sydänpusero on Michas Stoffecken interlockia ja jäi kesken siksi, etten tykkää ommella Michas Stoffecken interlockia. Annan joko tyttärelle tai lähetän isommalle kummitytölleni.

Alla oleva kettu ja hanhi -pusero jäi kesken käyttämäni omituisen kaavan vuoksi. Leikkasin paloja uusiksi ja lopputulos on keskiverto miinus. Pitopaita silti, onneksi. Tämän nimittäin leikkasin jo tammikuussa...Kangas on Michas Stoffecken. Nämä Michasit eivät ole laadullisesti minua tyydyttäneet, joten pyrin hieman välttelemään.

Oikealla olevat haalarit ovat Ikasyrin kruunuvelouria, jonka on suunnitellut Leena Renko. Kuosi ei ole tylsä mutta sopii yhtä lailla tytöille kuin pojillekin, tykkään ihan.


Lopuksi vähän reppana t-paita, kevyttä ja pehmeää varmaan viskoositrikoota vaihtareilta, annoin mennä kakkoslaatuisena ompeluksena, kun tiedän että tulee ihan vaan alupaidaksi. En ollut ommellut tätä, koska viskoositrikoon ompelu voi olla just tämännäköistä...vaikka tykkäänkin kyllä sen tuntumasta päällä.


On vähän höpsöä, että kotoa löytyy tällainen pino keskeneräisiä ompeluksia, mutta ompelu on opettelua ja koko ajan tulee enemmän tuntumaa siihen, millaisista kuoseista tykkää, millaista kangasta haluaa ommella ja mikä on hyvää...Muutamia valmiita mutta ihan vaan huonosti ommeltujakin mulla on kerääntynyt. Niistä oon aatellut vailla harmituksen tunteita, että silppuan vaikka nukenvaatteiksi.

Senkin olen todennut, ettei mun kolmilankaisella saumurilla pysty kovin upeisiin suorituksiin. Siksi tykkään puuvillatöistä ja laadukkaista trikoista, jotka asettuvat hyvin saumurillakin ommeltavaksi.

EDIT: Sovituskuvia haalareista, musta nää on aika söpöt :)




7 kommenttia:

  1. Haalari on ihana! Ja sovituskuvat myös :)

    VastaaPoista
  2. noi haalarit on söpöt! m ätykkäsin kans tuosta kruunuvelourista ja oon tehny ihan saman huomion misun trikoiden suhteen - yksväriset ok, kuviolliset ei... joustofrotee vaikuttaa kans ok:lle ja toki ne puuvillat...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, puuvillat on mullakin olleet ok, joustista mulla ei oo tainnut ollakaan...

      Poista
  3. Mustakin haalarit on söpöt, ihan kuten mallikin..

    Itkut jos nuo trikoot on huonolaatuisia, olen niin hinkunut mukaan johonkin kimppaan :(

    Niin tuttua touhua, jos jokin alkaa vaatteen teossa mättämään, sitä on ihan mahdottomuus saada valmiiksi, ainakaan ennekuin se on lojunut määrittelemättömän pitkän ajan kaapinperukoilla..
    Onneksi kuitenkin sait nämä valmiiksi, näyttävät ainakin upeilta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo no sellanen fiilis mulla on valitettavasti ollut, mutta varmaan laatu vaihtelee eränkin mukaan. En nyt halua mustamaalatakaan, voihan sitä kokeilla pientä määrää ensin :)

      Poista

Tosi kiva, kun jaat aatoksesi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...