lauantai 2. marraskuuta 2013

Itsekäs

Pari yötä sitten näin unen. Siinä seikkaili eräs vanhemmuudelle omistautunut äiti, joka ei ole mulle koskaan pahaa sanaa sanonut, mutta unessa kyllä: "Olet itsekäs."

Omat aivoituksethan ne sieltä kuiskuttelivat, vaikken ollut itsekkyyttäni hoksannut ajatella. Sehän minä jukopliuta olen, mulla välähti.

En osaa päättää, onko se hyvä vai huono asia.

Laitetaan ajatuksien ja tekojen ristisiitoksena minun ja tyttären askartelu. Tämän toin tuliaiseksi Kööpenhaminasta, mutta ajattelin, että näppärämpi tekisi puolivalmisteen itse. Piirroksia kartonkiin, kangaspalaan rypytysnauhat, tarvittavat "nivelet" matkaan.




2 kommenttia:

  1. ei itsekkyys aina huono asia ole, ei
    ja hieno tuo teidän askartelema nalle :)

    VastaaPoista
  2. Minusta äiitinä (ja toki muutekin, ihmisenä ylipäätään) on hyvä olla terveellä tavalla itsekäs. Minä ainakin unohtaisin itseni noiden neljän kanssa ihan kokonaan, ellei minusta löytyisi tsekkyyttäkin.

    VastaaPoista

Tosi kiva, kun jaat aatoksesi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...