sunnuntai 28. syyskuuta 2014

Viikonloppu kuvina

Olen seuraillut muiden blogeja ja lueskellut niin kotitöihin kuluvasta ajasta kuin tavallisten tiistaiden kuvaamisista. No, mun arki ei ole hetkissä viipyilemistä vaan lähinnä joko erinäistä homeen hengittelyä tai tietokoneen näytön tuijottamista sekä kahvihetken haaveilua, joten tarjotaan ennemmin viikonloppu. Mulla oli sikäli harvinainen viikonloppu, että sain eilen illalla aikaa siivota Kunnolla. Koska alla oli työreissua parin viikon takaa, sairastelua sekä kaikenlaista menoa, ei koti ollut missään vaiheessa kunnossa. Se painoi koko ajan, vaikken mikään erityisen kätsy emo olekaan. Olen siis ihan järkyttävän kaoottinen.

Puolustuspuheenvuoronani sanoisin kuitenkin, että olen myös järkyttävän touhuavainen. Onko se hyvä asia vai ei, en tiedä, mutta mulla on erinäisiä kerroksia, jotka on limittäin olemassa. Sitten ne kaikki sohii yhtä aikaa menemään.

No niin, on y va, let's go, vamos a la playa, los geht's!

Aiemmissa kirjoituksissani olen nurissut sesonkiin liittyvästä alituisesta hädästä ja hopusta. Syyskuun loppu on kuitenkin eräänlainen tilinpäätös. Kasvimaa pitää tyhjentää, piha panna pakettiin, täällä pohjoisessa siis.

Tänäänkin koin aamulla ranchilla kuulaita aurinkoisia hetkiä, vaikka en tullutkaan ottaneeksi kuvia. Hain maasta palsternakat, mustajuuret, porkkanat ja keltajuurikkaat.


Eilen puolestaan sienestin. Suppilovahverot olivat sieviä mutta niin pieniä, ettei niitä koko talveksi ole. Onneksi tattivuosi oli mahtava ja sain kuivatettua hyvän satsin.


Poimin myös elämäni ensimmäistä kertaa keltavahveroita ja nuuhkin niiden ihanaa aromia.


Ja sitten se siivoaminen. Aah. Olen taas moninkertaisesti parempi ihminen. Vaihdoin meille lakanat, ja otin kuvan kuopuksen sängystä, koska...


Vaihdoin sinne uuden lakanan. Voitin joskus Huvikankaan arpajaisissa paketin hyvin lapsekkaita puuvilloja ja olen sitten pähkäillyt, mihin niitä käyttäisin. Tämä pala oli päärmättynä juuri sopiva sänkyyn.


Tytön huoneeseen olen tuunannut uuden hyllyn, joka näkyy oikeassa alakulmassa. Kuvassa näkyvä tuoli on muuten kirppishankinta jostain heinäkuun lopulta tai elokuun alusta, laitettiin koululaiselle jämerä malli. Tuoli on Tapiovaaran Fanett ja löysin sen piileskelemästä kirpparin nurkasta, mutta on myös mahdollista, että olisi sen "kopio". Pitää joskus tutkailla tarkemmin. Joka tapauksessa maksetun hinnan väärti, ihana kaunokainen.


Tässä tarkempi kuva tuunauksesta. Tyttö on valinnut hyllyn värin ja kyseessä on vanha rupsahtanut tv-taso kierrätyskeskuksesta muutamalla eurolla. Hyllyllä asustaa nyt ponikokoelma, jossa mun kasariponeja, muutama uutuus sekä jokunen feikki. Kuvan parfyymipalatsi ja takana näkyvä ponitalli samoin mun vanhoja.


Sain myös aseteltua parvekkeella asustelleita viherkasveja sisään eli vasemmalla näkyvä sininnen törppö sekä oikealla näkyvä enkelinsiipi. Pyyhin myös pölyt ja se vastasi noin seitsemää vuotta terapiaa. Yöpöydän roolia näyttelevä pikkupöytä on roskalavalta napattu ja kunnostettu.


Sain myös järjesteltyä hieman kuopuksen huonetta.


Perussääntönä kaikissa makkareissa on viherkasveja ilmanlaadun parantamiseksi ja siksi, että öisin hengittelevät tuottavat ilmaan hiilidioksidia kasveille.


No sitten vielä sain viimeinkin siistittyä kuivatut sipulit ja nyt ne saavat näytellä hedelmäasetelman virkaa.


6 kommenttia:

  1. Ooooh, parfyymitalli! Mulla oli samanlainen lapsena, tuoksui hyasintilta! Tulipas vahva muistikuva :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. SE TUOKSUU EDELLEEN!

      Myös mulla on tasan sama lapsuusmuisto! :)

      Poista
    2. Mitäköhän tököttiä siellä on sisällä, jos se edelleen vaan tuoksuu ja tuoksuu? Parikymmentä vuotta on kuitenkin aika pitkä aika... :D

      Poista
    3. noo...varmaan vaan jotain hermomyrkkyä :D

      Poista
  2. Olet ihanan monipuolinen puuhissasi :)! Nytkin kaikkea sellaista mistä välittyi hyvä mieli :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Touhukkuus saa mut aina tosi hyvälle mielelle :)

      Poista

Tosi kiva, kun jaat aatoksesi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...